Organic Energy in de media

Isabelle Cannoo | 18 mei 2018 | 0 Reacties

Geschreven door Isabelle Cannoo | 18 mei 2018

Organic Energy in de media

Afgelopen maandag lanceerden we onze nieuwe campagne: Organic Energy. Hier lees je hoe werd dit ontvangen.

gemiddelde leestijd: 3 minuten

Steenkool is de meest vervuilende fossiele brandstof. Toch steunt 50% van Nederlandse huishoudens (onbewust) de kolenindustrie, door energie af te nemen bij een leverancier die kolenenergie produceert. Met deze campagne willen we laten zien hoe misleidend en vervuilend de huidige energiemarkt is. Zo steunen miljoenen mensen, vaak zonder het te weten, de steenkoolindustrie. Dit moet anders. En daarom lanceert Vandebron Organic Energy: 100% authentieke kolenenergie. 

Niet alleen door consumenten, maar ook door de media werd deze campagne enthousiast ontvangen. Zondagavond hadden we zelfs een voorpublicatie in Trouw

Maar ook in Adformatie, Fonkonline, Nederlands MediaNieuws en Marketingtribune hebben over Organic Energy geschreven. Viva wijdde er een blog aan, evenals Vance, Elle.nl en Sprout. We zijn blij met zoveel aandacht èn de positieve reacties die we lazen op social media.

compilatieSchermafbeelding 2018-05-18 om 12.55.40

Natuurlijk kregen we ook reacties terug dat mensen dachten dat Organic Energy echt bestond en dat we met deze satirische video alleen maar verwarring zaaiden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We willen juist bewustwording creëren en mensen laten nadenken over de oorsprong van hun energie. 

Ben je benieuwd waar jouw energie vandaan komt? 

Doe de kolencheck 

Topics: Media, Impact, Organic Energy

Isabelle Cannoo
Geschreven door
Isabelle Cannoo

Bekijk posts

Content marketeer